2 sonuç bulundu
Uygulanan Filtreler
  • okuma
Yayınlayan Kurumlar
Yayın Yılı
Anahtar Kelimeler

ELEŞTİREL OKUMA

Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten · 2006, Cilt 54, Sayı 1 · Sayfa: 55-80
Bu çalışmada eleştirel okumanın kavram çerçevesi üzerinde durulacak; vazgeçilmezgerekliliği, amacı ele alınacaktır. Eleştiri ve eleştirel okuma kavramları arasındakifarklılıklar vurgulanacaktır. Eleştirel okuma için ihtiyaç duyulan dört temel kavram,eleştirel okuyucunun taşıması gereken nitelikler ve eleştirel okumanın engelleriincelenecektir.

İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten · 2006, Cilt 54, Sayı 1 · Sayfa: 195-222
Dil, milletlerin geleceğini şekillendiren en önemli kültürel değerdir. Bu nedenledevletler tarafından bir planlama ve çalışma alanı olarak görülür. Bireyin sosyalleşmesive devlet-vatandaş ilgisinin kurulması, verilecek dil eğitimi ile sağlanır.Devletin dil eğitimi ve öğretimi konusundaki politikalarının başında okuma ve yazmaöğretimi gelmektedir. Okuma ve yazma öğretimi politikalarının iki yönü vardır: niceliğiartırmak, niteliği belirlemek. Okuma ve yazmanın niteliğini belirleyen faktörlerinen önemlisi yöntemdir. İlk okuma ve yazma öğretiminde yeni uygulanmaya başlanan"ses temelli cümle yöntemi", cumhuriyetten günümüze hiç denenmemiştir. Öğretmengörüşlerine göre bu yöntemle Türkçe ilk okuma ve yazma öğretilebilir; ancak yöntemindil öğretimini aksatan yönleri bulunmaktadır.